Je odklad školní docházky to pravé, ořechové?
![Je odklad školní docházky to pravé, ořechové?](/files/photos/large/20090828194835.jpg?max-width=1000)
Na druhé straně obavy vedení školy, kolik pak bude odkladů? Nerozmyslí si rodič na poslední chvíli svůj úmysl? Otevřeme letos jednu třídu, kde bude např. 32 žáků, anebo krásných 17 žáků v každé ze dvou tříd?
A jsme u toho: "odklady".
Samozřejmě každý rodič se snaží dát dítěti to nejlepší. Dojde za paní doktorkou, nechá dítě pedagogicko-psychologicky vyšetřit a pak se rozhodne. Někdy je doporučení odborníků jasné. Nevěřím, že vždy je to však jednoznačné. Bohužel, někdy se mi zdá, že nejpohodlnější je nechat ještě rok dítě v mateřské škole. Možná sice přijde o kamarády, na které bylo zvyklé, nebo právě za rok se otevře pouze jedna třída s 32 žáky. To lze těžko ovlivnit.
Jen by mne zajímalo, jestli si rodiče uvědomili, že v tom "odkladném roce" by i oni měli "zabrat", maximálně se dítěti věnovat a pokusit se dohnat různé handicapy.
Jestli si to uvědomují, "paráda". Pokud ne, škoda pro všechny. Ještě, že si to uvědomují učitelky v mateřských školách.
Normativ na žáka je jasný. Žádná škola nechce v první třídě 32 žákú, ale musí. Musí přežít. Nebo bychom se pokusili změnit normativ?
Těšil bych se na nepřímou úměru.
Vyšší normativ = méně žáků v 1.třídě a více času učitelů na nezměrně těžkou práci.
P.S.: Učitelkám v první třídě bych dal největší platy na škole. Vím, že v této době musíme šetřit. Jen bychom si měli uvědomit, kde a na kom. Poslední v žebříčku v šetření by mělo být vzdělání. Je tomu skutečně tak?!