Už brzy začne rekonstrukce hlavního nádraží a kuklenského podjezdu. Doprava pod ním bude plynulejší a bezpečnější
Podjezd pod železniční tratí, který spojuje křižovatku Koruna s hradeckými Kuklenami, se dočká rekonstrukce. Díky ní bude průjezd Hradcem Králové tímto frekventovaným silničním úsekem plynulejší i bezpečnější. Rekonstrukce podjezdu je součástí modernizace železniční stanice, která by měla začít koncem letošního roku a bude jednou z etap projektu „Zdvoukolejnění trati Hradec Králové-Pardubice-Chrudim“. O náklady na rekonstrukci silničního podjezdu se podělí Správa železniční dopravní cesty s hradeckou radnicí, která na stavbu přispěje 180 miliony korun. S tímto postupem již souhlasili hradečtí zastupitelé.
Město počítá s tím, že podle harmonogramu Správy železnic vynaloží v následujícím roce na rekonstrukci železničního podjezdu na Gočárově třídě deset milionů korun, v roce 2026 půjde o 40 milionů, v roce 2027 uhradí 30 milionů. V letech 2028 a 2029 bude částka shodně ve výši deseti milionů. V roce 2030 město zaplatí 80 milionů korun. „Díky rozšíření a prohloubení železničního podjezdu vzniknou po jeho obou stranách stezky pro chodce i cyklisty. Znamenat to pro ně bude bezpečnější a komfortnější pohyb při průjezdu tímto místem,“ říká náměstek primátorky pro oblast strategického rozvoje a investic Lukáš Řádek (TOP 09).
Rekonstrukce a rozšíření podjezdu bude rozděleno na dvě samostatné časově oddělené etapy. V té první bude vybudován železniční most nad Pražskou třídou se zachováním podjezdu ve stávajícím stavu. Demolice mostního objektu nad podjezdem vyvolá úplnou uzavírku podjezdu na nezbytně nutnou dobu přibližně tří až čtyř týdnů. Druhá etapa, rozšíření a prohloubení podjezdu, s předpokládanou úplnou uzavírkou podjezdu na dobu zhruba jednoho roku, se uskuteční až v koordinaci s připravovanou přestavbou nadjezdu v Koutníkově ulici na čtyřpruh (investorem nadjezdu je ŘSD).
Modernizace železniční stanice, jejímž investorem je Správa železnic, by mohla být zahájena už letos v prosinci prvními přípravnými pracemi. Předpokládaný konec je stanoven na rok 2030.
Zdroj: Magistrát města Hradec Králové