Týniště bez kolon? Pomůže podjezd
Týniště nad Orlicí – Závory věčně dole a neustále narůstající kolony aut. Tak to běžně vypadá v ulici T. G. Masaryka v Týništi nad Orlicí. Dopravní situaci ve městě by měl vyřešit podjezd.
Týniště je důležitým železničním uzlem a s růstem kvasinské automobilky houstne doprava i na kolejích. Někdy tu lidé na závorách pročekají dokonce desítky minut, hlavně v ranní a odpolední dopravní špičce. „Když někdo stojí šedesátý v řadě, popojede dvacet metrů a závory zase spadnou. Na první dobrou to častokrát nedáte,“ potvrzuje starosta Týniště nad Orlicí Libor Koldinský (TOP 09). Doprava na železnici v regionu bude ještě narůstat zejména kvůli rozvoji průmyslové zóny SolniceKvasiny.
PŘEJEZD SE ZRUŠÍ, ZBUDUJE SE PODJEZD
Správa železnic proto chystá velké změny. Jejich součástí by měla být mimo jiné výstavba mimoúrovňového křížení – železničního nadjezdu, zrušení zmíněného přejezdu u vodárenské věže a jeho nahrazení podjezdem pro automobily za nejméně čtvrt milionu korun.
„Celkové náklady stavby jsou 2,2 miliardy korun, stavět se bude v letech 2023 až 2024. Samotný podjezd by měl stát zhruba 250 milionů korun. Vzhledem k tomu, že v současné době připravujeme dokumentaci pro vydání stavebního povolení, jsou všechny ceny pouze předpokládané,“ podotýká mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Jak prozradil Libor Koldinský (TOP 09), stavba podjezdu by však podle posledních zpráv měla začít už na jaře příštího roku, posune se asi o sto metrů směrem k nádraží a budou ho moci využívat i pěší.
CESTA ZE SÍDLIŠTĚ NA NÁDRAŽÍ SE ZKRÁTÍ
„V podjezdu bude řádný chodník a cesta ze severní části sídliště na nádraží se tímto průchodem zkrátí. Vznikne i nový osvětlený podchod – na druhé straně přejezdu, asi o dvacet či třicet metrů dál.“
Zrušen má být i přejezd u bývalého Elitexu, nový vznikne asi o 300 metrů dále směrem na Hradec Králové.
V projektu Správy železnic se počítá také s rekonstrukcí stanice Týniště nad Orlicí.
„Jde o staniční koleje, nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení či silnoproudou technologii,“ dodává Marek Illiaš.
Jana Kotalová
Zdroj: Hradecký deník