Hradec koupí 20 elektrobusů a rozšíří trolejové vedení
Top Tour 2014
Dvacet elektrobusů včetně dvou nabíjecích stanic za 246 miliónů korun (bez DPH) dodá během jednoho roku královéhradeckému dopravnímu podniku společnost SOR Libchavy. Jejich zavedení do městské dopravy má nejen snížit produkci emisí v centru města, ale zároveň i provozní náklady veřejné dopravy. První dodávka se očekává v červnu příštího roku.
Automatické rychlonabíjecí stanice budou umístěny na klíčových dopravních uzlech, tedy na terminálu hromadné dopravy a na konečné stanici Cihelna.
Chybět nebudou ani nabíjecí stanice
Chybět nebudou ani nabíjecí stanice pro noční pomalé nabíjení v zázemí dopravního podniku, kde jsou již vybudované odstavné prostory s novými elektropřípojkami a nová trafostanice.
V závěrečné fázi je také výběr dodavatele na tři nové trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem. „Na tyto elektrobusy a trolejbusy získal dopravní podnik dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu převyšující 236 miliónů,“ řekl náměstek primátora JindřichVedlich(TOP 09) a prozradil, že se kromě jiného připravuje i výstavba dalšího trolejbusového vedení, konkrétně úsek od Brněnské třídy ulicemi Palachovou a Milady Horákové až na konečnou zastávku Pod Strání. Ta již má stavební povolení. Akce má přijít na zhruba 18,5 miliónu korun. Nová trolejbusová trať o délce 860 metrů zvýší přepravní kapacitu na točně Pod Strání za využití kloubových trolejbusů a na lince 27 umožní stávající autobusy nahradit trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které by navíc měly zajíždět i na sídliště Plachta.
Samotná stavba trolejbusové tratě Pod Strání by pak mohla probíhat ve druhém čtvrtletí roku 2018.
V současnosti má hradecký dopravní podnik k dispozici 125 nízkopodlažních vozů pro městskou hromadnou dopravu, z toho je 91 autobusů, 31 trolejbusů a 3 elektrobusy. V Hradci je provozováno 26 linek, z toho pět trolejbusových, o délce 323 kilometrů. Trolejbusy jezdí na linkách o délce 36 kilometrů. Ve městě je 199 zastávek, 164 z nich má prosklenou čekárnu. Ročně vozy najezdí 6,1 miliónu kilometrů, z toho 1,6 miliónu na trolejbusových linkách.
Automatické rychlonabíjecí stanice budou umístěny na klíčových dopravních uzlech, tedy na terminálu hromadné dopravy a na konečné stanici Cihelna.
Chybět nebudou ani nabíjecí stanice
Chybět nebudou ani nabíjecí stanice pro noční pomalé nabíjení v zázemí dopravního podniku, kde jsou již vybudované odstavné prostory s novými elektropřípojkami a nová trafostanice.
V závěrečné fázi je také výběr dodavatele na tři nové trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem. „Na tyto elektrobusy a trolejbusy získal dopravní podnik dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu převyšující 236 miliónů,“ řekl náměstek primátora JindřichVedlich(TOP 09) a prozradil, že se kromě jiného připravuje i výstavba dalšího trolejbusového vedení, konkrétně úsek od Brněnské třídy ulicemi Palachovou a Milady Horákové až na konečnou zastávku Pod Strání. Ta již má stavební povolení. Akce má přijít na zhruba 18,5 miliónu korun. Nová trolejbusová trať o délce 860 metrů zvýší přepravní kapacitu na točně Pod Strání za využití kloubových trolejbusů a na lince 27 umožní stávající autobusy nahradit trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které by navíc měly zajíždět i na sídliště Plachta.
Samotná stavba trolejbusové tratě Pod Strání by pak mohla probíhat ve druhém čtvrtletí roku 2018.
V současnosti má hradecký dopravní podnik k dispozici 125 nízkopodlažních vozů pro městskou hromadnou dopravu, z toho je 91 autobusů, 31 trolejbusů a 3 elektrobusy. V Hradci je provozováno 26 linek, z toho pět trolejbusových, o délce 323 kilometrů. Trolejbusy jezdí na linkách o délce 36 kilometrů. Ve městě je 199 zastávek, 164 z nich má prosklenou čekárnu. Ročně vozy najezdí 6,1 miliónu kilometrů, z toho 1,6 miliónu na trolejbusových linkách.
Právo, Severovýchodní Čechy
Ludmila Žlábková
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
Děkujeme