22. 1. 2016

Hradec Králové – Do několika let by se obyvatelé Hradce Králové měli projet nejenom vlakem po dvoukolejce směřující do Pardubic, ale také pod koridorem ve zbrusu nových podchodech. Už několik týdnů o tom jednají představitelé hradecké radnice s představiteli státních instituci, hlavně SŽDC. 

Optimistické vyhlídky 

Kromě jednání v současné době také probíhá práce na přípravné dokumentaci. Chceme, aby byla synchronizována stavební činnost tak, aby nedocházelo k dlouhým zdržením,“ uvedl hlavní architekt magistrátu Petr Brůna s tím, že tyto přípravné práce jsou naplánovány v řádech několika následujících měsíců. A to tak, aby došlo k průniku vizí SŽDC i hradeckého magistrátu. „SŽDC ví, že musí mít naše stanovisko. A od něj se pak budou odvíjet další kroky,“uvedl architekt a dodal, že souběžně probíhají pracovní jednání s projektovou a inženýrskou společností Sudop. 
Víme, že nemůžeme nic promeškat. Pro nás jsou však tyto přípravné termíny zcela zásadní. A to i z důvodů přípravy na dotační tituly,“ doplnil architekt Petr Brůna, který celou akci vnímá jako strategické stavby pro Hradec Králové. Kdy by však mohly nové dopravní stavby vzniknout, nechce Petr Brůna předjímat. Konečné slovo totiž nakonec bude mít město, které řekne, zda do projektu půjde, nebo se kvůli vysokým finančním nákladům odsune „na druhou kolej.“ 
Realisticky však na celou záležitost nahlíží náměstek primátora Jindřich Vedlich. „Pevně věřím, že se nakonec na všem domluvíme a stavby jak podchodu, tak mimoúrovňových křížení, začnou v rámci akce zdvoukolejnění cesty z Hradce Králové do Opatovic nad Labem. Tedy v roce 2018,“ uvedl Jindřich Vedlich. 

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme