Zahradníček: Chaos v krajské reformě školství
Vypracována je zatím pouze analytická a strategická část koncepce. Materiál měl jako celek vznikat po projednání ve výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost, ve výboru pro regionální rozvoj a v komisi pro rozvoj venkova. To se však nestalo. Oslovení krajští zastupitelé napříč politickým spektrem to kritizují.
Podle krajského radního pro školství Jaroslava Bradáče (zvolen za SPO) se v průběhu prací ukázalo, vzhledem k rozsáhlosti a složitosti problematiky, že je nejvhodnější rozdělit koncepci na dvě části.
„První, analytickou a strategickou část, v níž se nejprve popíše stávající stav a stanoví cíle a pak se nastíní varianty tak, aby byl dán prostor pro diskusi. Druhá, realizační část bude obsahovat již konkrétní návrhy opatření a bude dopracována až po vyhodnocení případných připomínek,“ uvedl Bradáč.
Skutečnost, že poradní orgány kraje koncepci neviděly, vysvětluje Bradáč tím, že chtěl nejdříve do materiálu zapracovat připomínky zastupitelů, kteří se sejdou ke konci dubna. Teprve pak chtěl poslat materiál k připomínkování starostům, ředitelům škol, do zmiňovaných výborů a komisi a dalším. V tomto smyslu podle Bradáče projednala první část koncepce školství i rada kraje na konci minulého týdne.
„Mám pocit, že se opakuje situace z loňského roku, kdy došlo v rámci úpravy oborové struktury středního školství v kraji ke sloučení čtyř škol bez jakékoliv předchozí informace dotčeným samosprávám, což vnímám jako faul, řečeno fotbalovou terminologií, na červenou kartu pro radního Bradáče a vedení kraje,“ komentoval opoziční zastupitel a místostarosta Lokte na Sokolovsku Petr Zahradníček (TOP 09).
„To, že příslušné výbory o této problematice nejednají, nebo jen sporadicky, dokumentuje naprostou nekoncepčnost a chaos provázející údajnou reformu školství,“ dodal.
zdroj: výtah z Právo, 17.4.2018