13. 6. 2016

Čeština prohrála, naštěstí ne úplně. Jen co se týká zákona o regulaci reklamy. Ten měl zajistit, aby obce mohly zakázat nápisy a vývěsky v jiném jazyce. Téma týkající se například Karlových Varů, velmi. Zákon bohužel sněmovna smetla ze stolu.

Objevovaly se názory, že jde o šikanu podnikatelů a úsměvné komentáře o tom, že se teď všechny „Coffee“ a „Hot dogy“ budou muset přejmenovat na kavárny a horké párky. Ale tak to není, zákon by mohli využít právě ti starostové měst, kde kvůli turistům není vidět čeština. Naprosto chápu primátora Karlových Varů Petra Kulhánka, který byl nepřijetím zákona zklamán.

Nejde přeci o omezování podnikání (na to jsou ve vládě jiní specialisti) ale o zdravý rozum. Přece není normální, ani běžné, aby si člověk při procházce po kolonádě, historickém centru města, připadal jako v Moskvě. Sami podnikatelé si tak snahou nadbíhat zahraničním turistům zároveň odrazují české zákazníky. Dokud ruský turismus v Karlových Varech vzkvétal, asi jim to bylo jedno, v současné době to ale možná už pocítí.

Škoda, mohli jsme mít Karlovy Vary zase české, bohužel vládní zákonodárci rozhodli jinak.

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme