Vaněk: 12 let do dopravního kolapsu
Zní to děsivě, ale reálně. Karlovy Vary jsou průtahem složeným z dálkových silnic E48 a E49 a jedné vnitrostátní E442. Kapacita tohoto průtahu však není nekonečná. A tak se vzrůstající dopravou a postupné dostavbě D6 hrozí, že dopravní kapacita Karlových Varů v roce 2029 dosáhne svých limitů a nastane kolaps. Tuto situaci má řešit vybudování severního obchvatu mezi Dalovicemi a Jenišovem. K překvapení nás všech ale je, že současné plány Ministerstva dopravy ČR i Ředitelství silnic a dálnic s obchvatem nepočítají.
A tak je zapotřebí, abychom se o věc více zajímali a ptali se. Proč ŘSD výstavbu obchvatu ignoruje? Proč není alespoň zahrnuta ve stavebních plánech? A proč se neuvažuje o jižním obchvatu, který by byl výrazně kratší?
Město Karlovy Vary mám velmi ráda. Záleží mi na něm a jsem rozhodnuta, že se zeptám já. Zkusím oslovit ŘSD a požádat je o reakci a vysvětlení. Za pokus to stojí. A věřím, že Karlovy Vary nezůstanou poslední obcí v České republice, kde tři silnice evropského významu povedou městem v jeho středu.
Petra Vaněk
předsedkyně MO Karlovy Vary