Obecní zpravodaj jako moderní komunikační médium
Obecní zpravodaj sloužil řadu let jako hlásná trouba vládnoucí koalice. To však chce stávající složení radnice změnit. Nebojí se sebekritiky ani kritiky občanů a chce plně využít prostor, které jim obecní periodikum nabízí.
‚‚Řadu let jsme kritizovali formu obecního zpravodaje a teď po volbách jsme konečně dostali možnost to změnit,‘‘ sdělil místostarosta MČ Brno-Židenice Petr Kunc. ‚‚Prostor pro pravidelný komentář opozice však zdaleka není jediná změna, kterou jsme provedli. Rozhodli jsme se totiž změnit celý koncept našeho Židenického zpravodaje,‘‘ dodává.
Nová tvář obecního zpravodaje
Původní verze pracovala s pasivní formou komunikace, celé číslo vznikalo tak, že se za sebe bez ladu a skladu řadili příspěvky, které byly na městkou část doručeny. Oproti tomu se nový koncept snaží komunikovat s občany aktivně. Každé číslo tvoří dvě hlavní témata, která určuje vedení obce a která reflektují právě probíhající činnost samosprávy nebo aktuální témata, která jsou doplněna o anketu s občany. Rozhovor upozorní na výrazné osobnosti městské části, obrazová příloha zase na konané akce. Pomoci chce i lokálním podnikatelům prostřednictvím zvýhodněné inzerce.
‚‚I přesto, že se na tvorbě čísla se kromě grafika a redaktora podílí také fotograf, jazykový korektor a ilustrátor, nemusí se občané Židenic obávat navýšení nákladů,‘‘ vysvětluje Kunc. ‚‚Navzdory vyššímu počtu stran a rozšířené redakci jsou náklady na vydávání Židenického zpravodaje nejnižší za posledních 5 let,‘‘ doplnil.
Lednové dvojčíslo Židenického zpravodaje v nové podobě bylo vydáno v nákladu 10 100 kusů a bylo kompletně rozebráno. ‚‚Pro další čísla proto uvažujeme s navýšením nákladu,“ uzavřel Kunc.
Petr Kunc
místostarosta Brno-Židenice