Leština: V MHD se už v létě nebudeme péct, nakupují se klimatizované vozy
Dopravní přetíženost jihočeské metropole, to je problém, který dlouhodobě trápí Budějčáky.
Kromě klíčových dopravních staveb, jako je Severní spojka, dálniční obchvat či dopravní napojení sídliště Máj, vybudování záchytných parkovišť pro dojíždějící za prací je řešením zkvalitnění a zrychlení veřejné dopravy.
Abychom přesvědčili veřejnost, že veřejná doprava je stejně výhodná jako ta individuální, je nezbytné dále pracovat na zrychlování veřejné dopravy a v úsecích, kde je to možné a žádoucí pokračovat v budování preferenčních bus pruhů či v úpravě světelné signalizace na křižovatkách. Klíčové je však také zkvalitňování služeb, proto vítáme, nejenže dopravní podnik obnovuje vozový park, ale že zároveň pořizuje klimatizované vozy.
Už v loňském roce dopravní podnik nakoupil tři dieselové kloubové autobusy s celovozovou klimatizaci. Během tří let „flotilu“ doplní dalších 23 nových autobusů, ty budou kvůli dotačním podmínkám jezdit na CNG, a 15 trolejbusů, i tady se počítá s dotací. I v případě teprve pořizovaných vozů se cestující mohou těšit na celovozovou klimatizaci. Čistotě ovzduší v našem městě pak pomůže, že nové autobusy budou splňovat emisní normu EURO 6 a že stejný počet starých vozů plnících normu EURO 2 a 3 dopravní podnik vyřadí.
Jan Leština
člen dopravní komise RM za TOP 09