Leština: Městu ČB hrozí kolaps
V dubnu nastanou pro českobudějovické řidiče krušné časy, 18. duben bude v českobudějovické dopravě takovým dnem D. Naplánována je totiž oprava Litvínovického mostu.
„Dlouhá louka a Mánesova patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v našem městě. Jakékoli dopravní omezení na takto klíčové komunikaci bude mít pochopitelně negativní dopad na dopravu v celém městě,“ varuje Jan Leština (TOP 09).
Původně byla ve hře i varianta úplného uzavření mostu. „Ze strany investora, Správy a údržby silnic Jihočeského kraje, snad šlo o špatný dubnový apríl. Takovéto řešení by vedlo k dopravnímu kolapsu. Jsem proto rád, že nakonec zvítězil zdravý rozum a most se uzavře po třetinách tak, aby mohly být zachovány dva regulérní pruhy. Byť to v konečném důsledku prodlouží dobu rekonstrukce ze 75 dní na 100,“ osvětluje výslednou variantu Jan Leština.
Dopravní situace v jihočeské metropoli je dlouhodobě špatná a každé dopravní omezení situaci ještě zhorší. „Město se dlouhodobě snaží problém řešit. Koncem loňského roku se například dokončila stavba „Zanádražky“. Pořád nám ale chybí vnější obchvat města, jako je Severní spojka či spojka Jižní, a právě za této situace nás může mrzet, že ta „Jižní“ skončila u ledu. A výstavba dálničního obchvatu D3, který by alespoň částečně odlehčil přetížené dopravě, je stále hudbou budoucnosti díky liknavosti a nečinnosti ministrů Brabce a Ťoka z ANO. A to ani nemluvím o absenci alternativních komunikací, které by rozmělnily dopravu z nejlidnatějšího sídliště Máj, jako je například spojka mezi Strakonickou a M. Horákové či přemostění Vltavy u Tesca,“ uzavřel Jan Leština
Martin Volný