Instalace semaforu u Mercury

12. 10. 2015

Českobudějovická radnice plánuje upravit prostor před nádražím a Mercury centrem tak, že instaluje další přechody a semafory v prostoru u Mercury. Taková úprava by zasluhovala širší veřejnou debatu a zveřejnění záměru na webových stránkách města.
V rozporu s trendem oddělení pěší, nemotorizované a motorizované dopravy tato úprava určitě zpomalí dopravu ve městě, zvláště v době dopravních špiček. Zároveň přibude kolizní místo úrovňového křížení pěší a motorizované dopravy, naopak se znehodnotí asi 30 let stará investice do již vybudovaných podchodů. Pravdou je, že podchody nejsou v současné době příliš využívané a mají příliš šikmé vstupy. Na druhou stranu je investor Mercury centra před pár lety napojil napřímo a bezbariérově do této budovy a při plánované rekonstrukci vlakového nádraží by bylo možno provést rovněž bezbariérové přímé napojení.
Rovněž úprava ostatní vstupy do podchodů pod Nádražní ulicí by bylo možné upravit bezbariérově, aby byly použitelné i pro osoby se sníženou mobilitou. Také by prospělo řešení bezpečnosti podchodů tak, aby v nich nebyl prostor pro kriminalitu, tzn. např. kamerový systém nebo městský policista.
Současné přebíhání vozovky u hotelu Grand je nebezpečné, ale zavádění dalších přechodů pro chodce to nevyřeší.
Na problém Nádražní ulice je nutné se dívat v souvislostech. Problematicky provedená krajská investice do zanádražní komunikace (úzká, malá propustnost světelných křižovatek) a chybějící tunel pod vlakovým nádražím do lokality před nádražím přivádí příliš mnoho vozidel. Prostor je navíc na jediném budějovickém okruhu a další semafory už tak složitou dopravní situaci jen zpomalí. Stejně jako ji zpomalily semafory zavedené v Budějovicích u různých obchodů, stejně jako by ji zpomalily nereálné plány na částečné zneprůjeznění ulice Na Sadech za éry náměstkyně Popelové. Řešením by mělo být zvýšení propustnosti dopravy a vzájemné oddělení jejích jednotlivých druhů, nikoli její restrikce a míchání chodců mezi auta tam, kde již bylo do problematiky zainvestováno v minulosti. Dokud nebudou mít Budějovice funkčně vyřešenou dopravu na obchvatu (severním i jižním, a hlavně na dálnici, propojení Máje, více mostů přes řeky a železnici), nemá smysl se zabývat jakoukoli další restrikcí a jejím zpomalením. Co udělalo příliš mnoho semaforů můžeme vidět každé ráno například na Rudolfovské ulici.

Václav Kaska

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme