Město chce regulovat reklamu v památkové zóně a v jejím okolí
Příručka připomínkovaná městským architektem, úřadem památkové péče i komisí pro urbanismus by měla být vodítkem pro vlastníky a uživatele nemovitostí při využívání a instalaci reklamních prvků a označování provozoven v Městské památkové zóně Písek a v jejím těsném sousedství. Město zajistí distribuci čtyřicetistránkového obrázkového manuálu v nákladu 200 kusů majitelům objektů a podnikatelům, jejichž provozoven se materiál týká. Ostatní si jej budou moci stáhnout z webových stránek.
„Zpracováním zásad město zahajuje proces očištění historického centra od nepovolené, nevkusné či jinak nevhodné reklamy,“ říká místostarostka a architektka Petra Trambová, která se na přípravě příručky rovněž podílela. „Reklamu na svém území regulují i jiná města a dle zkušeností se tak dá docílit přívětivějšího vzhledu a celkového zkvalitnění veřejných prostor. Dokument by měl být jakýmsi manuálem, jak přistupovat k instalaci reklamních a informačních poutačů v píseckých ulicích a na fasádách domů.“
Pravidla vstoupí v platnost v dubnu letošního roku. Pro většinu majitelů nebo provozovatelů objektů v centru města, jejichž reklama respektuje ráz budov a jejich okolí, se prakticky nic nezmění. Pokud majitel či provozovatel ustoupí od nevkusných křiklavých prvků a zvolí doporučovaný design, poplynou mu z toho i určité výhody.
„Chceme samozřejmě k dodržování zásad motivovat, a proto každý, kdo svou provozovnu, respektive reklamní a informační prvky na ní a kolem ní, upraví dle manuálu, bude mít například nárok na zábor veřejného prostranství před provozovnou zdarma,“ dodává Petra Trambová.
Irena Malotová
Zdroj: Zpravodaj města Písku, 30. 1. 2020