Kaska: Za každodenní dopravní komplikace může sobecký zájem jednotlivců
České Budějovice patří k městům s největší hustotou provozu. Z toho je patrné, jaký význam mají pro naše město investice do nové dopravní infrastruktury. Aktuálně se vede diskuze především o dvou projektech – přemostění Vltavy a podjezd pod nádražím.
Obě zmíněné dopravní stavby jihočeská metropole potřebuje, proto jsem jejich výstavbu podpořil i v dopravní komisi rady města. Hlavním problémem, který zatěžuje budějovickou dopravu, je rozdělení města severojižně dvěma řekami a železniční tratí.
Klíčovým faktorem je proto nedostatek mostů a výstavba jakéhokoli dalšího dokáže rozmělnit dopravu, ať už přemostí Vltavu u Globusu v rámci tzv. Severní spojky, u Tesca či právě u nemocnice. Posledně zmiňovaný projekt, který se nyní projednává, má odlehčit přetíženému mostu na Mánesovce. Absenci alternativní trasy jsme pocítili například při jeho nedávné opravě.
Podjezdu u nádraží, který je poslední nerealizovanou etapou tzv. zanádražky, také potřebujeme. Současný návrh reaguje na rozhodnutí soudu a trochu nelogicky se stáčí zpět na Plynárenskou ulici. Jedná se ale o kompromis, který nezasahuje do současné zástavby, a byť je tunel delší, je tato varianta paradoxně levnější právě kvůli svému vyústění do sběrného dvora namísto zástavby v Pětidomí, jak je tomu u stávající „rovné“ varianty.
Jakkoli zřejmě svým postojem popudím část budějovické veřejnosti, které leží ta či ona stavba v žaludku, mým názorem je stavět, ale moderně a šetrně. Bohužel poslední dobou vítězí sobecký zájem jednotlivců, kteří sice nadávají na špatnou dopravu v našem městě, ale zároveň chtějí mít celou „svou“ čtvrť klidnou, a pokud možno ať auta dál jezdí jen pod okny sousedů.
Václav Kaska (TOP 09)
člen dopravní komise města Č. Budějovice