TOP 09 vévodí on-line kampaním
„Moderní komunikační prostředky začala TOP 09 využívat bezprostředně po svém vzniku. Investice do přímé komunikace s voliči se vyplatila. Internet má totiž výhodu zpětné vazby, což na nás sice kladlo velké nároky, ale dialog k politice prostě patří. Do týdne budeme vědět, zda jsme na Facebooku, YouTube, Twitteru či komunitním serveru MY.TOP 09 nabídli zajímavý obsah, který voliče oslovil. Věříme, že se nám to podařilo,“ řekl volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. Obsah internetových stránek TOP 09 je podle analytického serveru www.fejsbucek.cz na českém webu třetí nejoblíbenější mezi uživateli Facebooku, hned za stránkami iDnes.cz a Novinky.cz.
Volební televizní spot TOP 09 „Admirál Schwarzenberg: Jdeme do toho!“ vidělo na YouTube více než 150 000 diváků. V prvních dnech toto video bylo nejsledovanějším videem na českém YouTube. „Doposavad jsem dělal pouze filmy podle vlastního uvážení, svědomí, které možná někdy provokovaly, ale vždy jsem nesl na trh jen vlastní kůži. Toto je poprvé, kdy nesu odpovědnost za nějaký jiný subjekt, dokonce možná za budoucnost této země,“ podotýká ke svému angažmá režisér volebního spotu TOP 09 Adrian Kukal. Na spotu se podílel i výtvarník David Černý, producent Patrik Velek, kameraman Marek Jícha či hudebník Petr Wajsar.
Stěžejním prvkem on-line kampaně je Facebook, na kterém má TOP 09 již téměř 35 000 fanoušků, což je dvakrát více než druhá z českých politických stran. Stránku TOP 09 na Facebooku navštíví denně 2 500 jedinečných návštěvníků, kteří zde zanechávají více jak 500 zpětných vazeb (komentářů, příspěvků, odezev). „Naši příznivci na Facebooku najdou i zábavné aplikace jako „Oznámkuj se!“, která umožňuje, aby si každý upravil svou fotku do červené známky s nápisem „DOPORUČENĚ“. Svou profilovou fotku si takto upravilo více než 1 600 fanoušků. Aplikace „Oznámkuj se!“ patří mezi 100 nejoblíbenějších na českém Facebooku,“ uvedl vedoucí on-line týmu TOP 09 Petr Ducháček. Další aplikaci „TOP lokátor“ využilo více než 2 000 fanoušků.
TOP 09 naleznete i na Twitteru, kde má více než 1 100 followerů. Všechny prvky on-line kampaně zastřešuje vlastní komunitní portál MY.TOP 09. „Nejdál je ale podle expertů TOP 09, která na sociální sítě nesází pouze pro účely předvolební kampaně, ale po vzoru Baracka Obamy nebo Angely Merkelové buduje paralelní sociální síť určenou speciálně pro udržování permanentního kontaktu se členy a příznivci, kde bude možné vést i odborné diskuse, soutěžit v tom, kdo vylepil víc propagačních plakátů, nebo poskytovat návody na to, jak získávat nové příznivce strany ve svém sousedství,“ napsal o portálu Adam Šůra 17. 5. 2010 v týdeníku Respekt.
tiskový odbor TOP 09
V Praze 24. května 2010