TOP 09: Náklady pozimní volební kampaně
TOP 09 vyčíslila náklady volební kampaně konané pro volby do Senátu a místních zastupitelstev. Centrálně vydané prostředky nabyly výše necelých 30 mil. Kč, náklady krajských organizací TOP 09 v únoru 2011 byly ve výši 13 mil. Kč.
Nejvyšší náklady opět tvořily rozpočtové kapitoly na nákup reklamního prostoru. Za veškerou venkovní reklamu TOP 09 utratila zhruba dvě pětiny svého rozpočtu (počítáno ze základu 25 mil. Kč, tedy bez příspěvku na kampaně kandidátů do Senátu). Hned druhou položkou byly náklady, které bezprostředně souvisely s kontaktní kampaní (ve výši čtvrtiny rozpočtu), lze předpokládat, že tento podíl by byl mnohem vyšší, pokud by se analyticky počítaly i náklady krajských a regionálních organizací, které směřovaly právě do kontaktní kampaně.
TOP 09 nakoupila inzertní prostor ve výši necelých 4 mil. Kč. Dominantnější byla reklama v klasických tištěných médiích, která tvořila zhruba 60% z celkových nákladů na inzerci.
V účetní uzávěrce odevzdané 31. 3. 2011 byly do podzimní kampaně dále započítány nepeněžité dary ve výši 3,9 mil. Kč (zejména šlo o největší dar v roce 2010 od US-DEU) a dále faktury, které došly až po zveřejnění tiskové zprávy v celkové výši 0,8 mil. Kč. Do výdajů byly také z provozního rozpočtu díky účetní metodice započítány náklady z provozního rozpočtu na on-line marketing (0,4 mil. Kč).
Rozpis jednotlivých položek naleznete v přiložených tabulkách.
Volby do místních zastupitelstev (centrálně rozdělované prostředky)
Kategorie |
Fakturace (v tis. Kč) |
OoH |
5126 |
Reklama - on line |
400 |
Podporovatelé |
208 |
Inzerce |
1210 |
Kreativa |
840 |
Dárkové předměty |
350 |
Celkem |
8134 |
Volby Senát (centrálně rozdělované prostředky)
Kategorie |
Fakturace (v tis. Kč) |
OoH |
1000 |
Inzerce |
733 |
Reklama - on line |
438 |
Eventy |
183 |
Grafika/kreativa |
500 |
Fotograf |
272 |
2. kolo |
909 |
Celkem |
4035 |
Volby Praha (centrálně rozdělované prostředky)
Kategorie |
Fakturace (v tis. Kč) |
OoH |
3833 |
Kontaktní kampaň |
5314 |
Inzerce |
300 |
Reklama - on line |
452 |
Eventy |
72 |
Grafika/kreativa |
800 |
Dárkové předměty, video apod. |
74 |
+ kampaň lídra |
1456 |
Celkem |
12301 |
TOP 09