Prohlášení volebního týmu Karla Schwarzenberga

Dobrý den, dámy a pánové,

30. 1. 2013

rádi bychom poděkovali všem lidem, kteří šli volit a rozhodli se podpořit Karla Schwarzenberga. Rovněž děkujeme těm, kteří se aktivně zapojili do předvolební kampaně. Bylo vás mnoho po celé republice, odvedli jste neuvěřitelný kus práce.

Prezidentem České republiky byl na příštích pět let zvolen Miloš Zeman.

Karel Schwarzenberg skončil na druhém místě a volilo jej přes 45 procent lidí.  K tomuto výsledku se probojoval z pozice outsidera voleb. Na počátku kampaně měl okolo 6 procent voličských preferencí a do finále postoupil těsně z druhého místa. Nakonec získal podporu 2,2 milionu občanů. To považujeme za velký úspěch.

Řada lidí mohla mít pocit, že po prvním kole je vyhráno, nebo že rozdíl je jen těsný. My jsme tento pocit neměli a naopak jsme si byli vědomi velkého náskoku soupeře. Jak vyplývalo z volebních průzkumů a následných analýz, naděje na úspěch nebyla velká. Stále jsme se pohybovali o více než deset procent za Milošem Zemanem.

Záměrně jsme zvolili strategii slušné a kultivované kampaně a za tímto rozhodnutím si stojíme. Vyhýbali jsme se podpásovým úderům a negativní kampani. Tou jsme mohli některé voliče získat, ale mnoho jiných ztratit. Sám Karel Schwarzenberg by nikdy nepoužil v předvolebním boji metod, které jsou v rozporu s jeho zásadami a principy.

Hlavní kauzou volebního boje se staly Benešovy dekrety. Opakujeme, že vznikla nedokončenou argumentací v televizní debatě. Názory Karla Schwarzenberga na toto historické téma jsou konzistentní a v souladu s českým právem. Hysterii vyvolanou Milošem Zemanem a rodinou Václava Klause vnímáme za účelové strašení národa. Z dlouhodobého hlediska považujeme tento způsob vedení boje za nebezpečný a destruktivní.

Přesto, že Miloš Zeman a jeho tým použili ve volebním boji lživých argumentů na hranici zákona, nebudeme průběh voleb napadat, neboť jejich výsledek je zřetelný.

Jedinečným fenoménem této kampaně bylo zapojení stovek dobrovolníků z řad podporovatelů. Svou autenticitou dokázali přesvědčit mnoho lidí, ať už v jednotlivých částech naší země nebo na sociálních sítích. Za to jim patří velký dík. 

Samozřejmě přichází na řadu úvaha, jak naložit s tak velkou podporou občanů. Domníváme se, že hlavním spojujícím prvkem byla ochota občanů jít k volbám a dále přes všechny názorové rozdíly a výhrady k osobě Karla Schwarzenberga vůle spojit síly právě pro něho.

Náš tým se dal dohromady z důvodu podpory Karla Schwarzenberga v prezidentských volbách a tím naše role končí. Nehodláme zakládat žádnou politickou platformu. Naopak bychom rádi požádali jednotlivce a skupiny lidí, které spojila tato prezidentská volba, aby osobně napnuli síly ke konkrétním činnostem směřujícím ke kultivaci politického prostředí. Aby se ve větší míře zapojili do občanského života a usilovali o dodržování zákonů této země.  Ještě jednou děkujeme všem voličům za jejich podporu.

Váš tým Karla Schwarzenberga

Marek Vocel: hlavní manažer kampaně, Martin Voňka: zástupce hlavního manažera a šéf strategie, David Gaydečka: vedoucí kreativního týmu a nových médií, Marek Pražák: vedoucí PR oddělení a tiskový mluvčí, Martin Kotas: hlavní poradce komunikace a kreativního týmu, Anna Matušková: politický konzultant, Leoš Válka: konzultant strategie

Marek Pražák
volební tým Karla Schwarzenberga

V Praze 30. 1. 2013

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme