Ženy ho propagují na nahých tělech. Kníže nesouhlasí

17. 2. 2010

Když si Karel Schwarzenberg v neděli otvíral stránku www.kareljesexy.cz, tušil, že nepůjde o nejserióznější počin v jeho předvolební kampani. Sérii erotických snímků se schwarzenbergovskými motivy však nečekal.

Brněnský člen TOP 09 Lukáš Grulich vyzval předsedovy sympatizantky, aby se svlékly, polepily si prsa samolepkami s jeho portrétem a vyfotografovaly se s jeho bustou. Za odměnu dostaly e-mailovou adresu s doménou kareljesexy.cz.

Grulich má za sebou i jiné internetové politické projekty. Loni v létě například založil antiparoubkovskou stránku www.programzabackoru.cz.

„Jsem z toho omezeně nadšený," hodnotí tablo brněnských podporovatelek Schwarzenberg. „Nepřipadá mi to vtipné ani příliš erotické."

S něčím takovým však Grulich, který svou iniciativu s nikým z centrály předem nekonzultoval, počítal. „Je to starší člověk, určitě se u něj trochu změnilo vnímání těchto věcí," myslí si. Přesto věří, že nahé dívky TOP 09 před volbami pomohou. „Může to kampaň odlehčit," soudí.

Lidé kolem TOP 09 s odlehčováním kampaně nemají problémy. Schwarzenbergovi „kavárenští" přátelé například připravují na jeho podporu složitou počítačovou hru.

Neoficiálním volebním štábem TOP 09 se stala lehce ošuntělá Mlýnská kavárna na Kampě - Schwarzenbergův oblíbený podnik, kam před časem pozval i někdejší americkou ministryni zahraničí Condoleezzu Riceovou.

Teď se tu jednou týdně scházejí Schwarzenbergovi dobrovolní kreativci: mezi jinými i autor kontroverzního sousoší Entropa v sídle Rady Evropy David Černý. Mozkem je však majitel kavárny Martin Kotas.

Ten se dříve angažoval v kampani na podporu stavby americké protiraketové obrany „Nechceme radary, chceme rakety," ale spoluorganizoval třeba i oslavu dvacátého výročí sametové revoluce.

„Celé to rozpoutal David Černý, který řekl, že Schwarzenberg je jediný politik, kterému věří. Děláme všechno dobrovolně a zdarma," říká Kotas, který dokonce uvažuje o vstupu do strany.

Černý už v létě navrhl warholovská trička s barevnými portréty Schwarzenberga, která se teď prodávají na pravidelných akcích „Pivo s Karlem" - též organizovaných „týmem Mlýn".

Na začátek března připravují koncert v undergroundovém klubu Meetfactory, kterým svou neoficiální kampaň rozjedou. Pak přijde na řadu počítačová hra Stopař s přesahem do reality, ve které má hrát roli i Schwarzenberg.

Bojovka pro voliče „Chceme to rozjet pátého března," plánuje autor hry Ondřej Šesták. Hra bude mít celkem pět historických částí - hráči se budou postupně nacházet v období feudalismu, v rudolfínské Praze, v národním obrození, nacismu a komunismu. Na internetu mohou získat například identitu královského zbrojnoše a informace, v jaké situaci se země zrovna nachází. Nakonec budou se svými identitami i chodit po Praze a plnit úkoly. Jednou za pár týdnů se totiž hra změní v realitu - respektive v takovou bojovku pro dospělé. Šesták počítá s tím, že do ulic Prahy dosadí herce v kostýmech, kteří budou skupinám hráčů dávat instrukce.

S jakým úspěchem se hra setká, zatím nedokáže odhadnout. „Je mi jasné, že alespoň na začátku se budou účastnit hlavně známí, ale třeba se to rozjede," doufá.

***

„Nepřipadá mi to vtipné, ani příliš erotické." Karel Schwarzenberg

Co s třiceti miliony S odlehčením kampaně počítá i oficiální volební štáb TOP 09 a vedení strany nezbývá než doufat, že to nepřeženou. „Máme zlomek rozpočtu co velké strany, nemůžeme jim konkurovat velikostí kampaně. Tak musíme prostě zkusit něco jiného," shrnuje Schwarzenberg.

Zuzana Kaiserová
Mladá fronta DNES, 17. 2. 2010, Rubrika: Titulní strana
Štítky
Osobnosti: Karel Schwarzenberg
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme