Ženy ho propagují na nahých tělech. Kníže nesouhlasí
Když si Karel Schwarzenberg v neděli otvíral stránku www.kareljesexy.cz, tušil, že nepůjde o nejserióznější počin v jeho předvolební kampani. Sérii erotických snímků se schwarzenbergovskými motivy však nečekal.
Brněnský člen TOP 09 Lukáš Grulich vyzval předsedovy sympatizantky, aby se svlékly, polepily si prsa samolepkami s jeho portrétem a vyfotografovaly se s jeho bustou. Za odměnu dostaly e-mailovou adresu s doménou kareljesexy.cz.
Grulich má za sebou i jiné internetové politické projekty. Loni v létě například založil antiparoubkovskou stránku www.programzabackoru.cz.
„Jsem z toho omezeně nadšený," hodnotí tablo brněnských podporovatelek Schwarzenberg. „Nepřipadá mi to vtipné ani příliš erotické."
S něčím takovým však Grulich, který svou iniciativu s nikým z centrály předem nekonzultoval, počítal. „Je to starší člověk, určitě se u něj trochu změnilo vnímání těchto věcí," myslí si. Přesto věří, že nahé dívky TOP 09 před volbami pomohou. „Může to kampaň odlehčit," soudí.
Lidé kolem TOP 09 s odlehčováním kampaně nemají problémy. Schwarzenbergovi „kavárenští" přátelé například připravují na jeho podporu složitou počítačovou hru.
Neoficiálním volebním štábem TOP 09 se stala lehce ošuntělá Mlýnská kavárna na Kampě - Schwarzenbergův oblíbený podnik, kam před časem pozval i někdejší americkou ministryni zahraničí Condoleezzu Riceovou.
Teď se tu jednou týdně scházejí Schwarzenbergovi dobrovolní kreativci: mezi jinými i autor kontroverzního sousoší Entropa v sídle Rady Evropy David Černý. Mozkem je však majitel kavárny Martin Kotas.
Ten se dříve angažoval v kampani na podporu stavby americké protiraketové obrany „Nechceme radary, chceme rakety," ale spoluorganizoval třeba i oslavu dvacátého výročí sametové revoluce.
„Celé to rozpoutal David Černý, který řekl, že Schwarzenberg je jediný politik, kterému věří. Děláme všechno dobrovolně a zdarma," říká Kotas, který dokonce uvažuje o vstupu do strany.
Černý už v létě navrhl warholovská trička s barevnými portréty Schwarzenberga, která se teď prodávají na pravidelných akcích „Pivo s Karlem" - též organizovaných „týmem Mlýn".
Na začátek března připravují koncert v undergroundovém klubu Meetfactory, kterým svou neoficiální kampaň rozjedou. Pak přijde na řadu počítačová hra Stopař s přesahem do reality, ve které má hrát roli i Schwarzenberg.
Bojovka pro voliče „Chceme to rozjet pátého března," plánuje autor hry Ondřej Šesták. Hra bude mít celkem pět historických částí - hráči se budou postupně nacházet v období feudalismu, v rudolfínské Praze, v národním obrození, nacismu a komunismu. Na internetu mohou získat například identitu královského zbrojnoše a informace, v jaké situaci se země zrovna nachází. Nakonec budou se svými identitami i chodit po Praze a plnit úkoly. Jednou za pár týdnů se totiž hra změní v realitu - respektive v takovou bojovku pro dospělé. Šesták počítá s tím, že do ulic Prahy dosadí herce v kostýmech, kteří budou skupinám hráčů dávat instrukce.
S jakým úspěchem se hra setká, zatím nedokáže odhadnout. „Je mi jasné, že alespoň na začátku se budou účastnit hlavně známí, ale třeba se to rozjede," doufá.
***
„Nepřipadá mi to vtipné, ani příliš erotické." Karel Schwarzenberg
Co s třiceti miliony S odlehčením kampaně počítá i oficiální volební štáb TOP 09 a vedení strany nezbývá než doufat, že to nepřeženou. „Máme zlomek rozpočtu co velké strany, nemůžeme jim konkurovat velikostí kampaně. Tak musíme prostě zkusit něco jiného," shrnuje Schwarzenberg.