Pověste si nás za okno, žádá TOP 09
Praha - Pověste si náš plakát za okno nebo plachtu s našimi obličeji na plot. S touto žádostí se bude na své příznivce od pondělka obracet nová strana TOP 09.
Konzervativci kolem Karla Schwarzenberga a Miroslava Kalouska se tím snaží ušetřit na kampani před říjnovými volbami do Sněmovny. „Na billboardy nemáme takové rozpočty jako velké zavedené strany,“ vysvětluje volební manažer „topky“ Jaroslav Poláček.
Fanoušci partaje si mohou zavolat na stranické telefonní centrum a požádat o reklamní samolepku na auto, plakát za okno nebo plachtu o rozměrech jedenkrát dva metry na plot či fasádu domu. TOP 09 jim je pak zdarma pošle a ušetří za pronájem reklamních ploch.
„Topácká“ samolepka na auto
Ke straně se zatím na internetových stránkách hlásí necelé čtyři tisíce příznivců. Top-nula-devítka od nich a od sponzorů dosud vybrala zhruba patnáct milionů korun, což je ve srovnání se stamilionovými rozpočty na kampaň ODS a ČSSD velmi málo.
Akce nápadně připomíná projekt Ploty konkurenční KDU-ČSL, od které se Kalousek s některými svými příznivci oddělil. Lidovci se v kampani před letošními eurovolbami také snažili ušetřit, a tak si členové strany věšeli plakáty na ploty.
Obě kampaně mají stejného autora – Jaroslav Poláček byl dříve lidovecký manažer, ale odešel s Kalouskem dělat stejnou práci pro TOP 09.
S úspornou kampaní chtějí pomoci i Starostové a nezávislí, kteří s „topkou“ spolupracují. „Vyšleme naše starosty do ulic, aby každý z nich stiskl ruku občanům a požádal svoje voliče a okolí, aby volili naši společnou kandidátku,“ řekl šéf Starostů a lídr zlínské kandidátky TOP 09 Petr Gazdík.
Poslední průzkum dává Kalouskovi a Schwarzenbergovi šanci, že se dostanou do Sněmovny. Naposledy měli 5,2 procenta hlasů, takže by těsně překročili pětiprocentní hranici potřebnou pro vstup do dolní komory parlamentu. V ní by tak vystřídali zelené.