Chtějí porazit ODS a Zemana. Za necelých 40 milionů

Pro TOP 09 s jejím předsedou Karlem Schwarzenbergem znamenají předčasné volby především příležitost stát se lídrem české pravice. Do této ambice chce strana investovat necelých čtyřicet milionů korun.

13. 8. 2013

Stranické špičky už ale naznačily, že mottem kampaně bude hlavně vymezování se proti Miloši Zemanovi. S dalším soubojem mezi rivaly finále prezidentské volby pomůžou straně i tvůrci Schwarzenbergovy kampaně, kteří původně podceňovanému kandidátovi pomohli hlavně díky sociálním sítím do druhého kola volby hlavy státu. „Předpokládám, že náklady na letošní sněmovní kampaň budou plus minus odpovídat výdajům v roce 2010,“ řekl HN volební manažer Jaroslav Poláček.

Z časových důvodů můžou být i nižší. Strany podle Poláčka třeba nestihnou ty nejdůkladnější verze průzkumů veřejného mínění. „Sociologická šetření budou stejně jako testování komunikačních strategií, ale ne v takovém rozsahu,” uvedl.

Strana zatím nemá volební štáb, detaily bude dnes ladit její předsednictvo. Na kampaň přispějí i Starostové a nezávislí (STAN), kteří se budou o poslanecká křesla ucházet na kandidátkách TOP 09. Podle šéfa Starostů Petra Gazdíka má nyní hnutí na účtu sedm milionů korun, obdobnou částku chce dát i na kampaň.

Mohutnou agitaci na billboardech TOP 09 neplánuje. Chce se soustředit na internet a spolupráci se svými podporovateli.

Podle Poláčka se jí osvědčila i kontaktní kampaň. Před třemi lety stejně jako před volbou prezidenta se šéf strany setkával se svými voliči na pivu, loni zase její kandidáti ze senátních a krajských voleb zamířili k lidem doslova až do obýváku. Jednou z předností má být transparentnost kampaně, detaily se ale zatím připravují.

Už také probíhají námluvy konzervativců TOP 09 s tvůrci „punkové“ kampaně Volím Karla. Ta ale byla paradoxně založena na tom, že Schwarzenberga od jeho mateřské strany distancovala. „Pevně doufám, že budeme spolupracovat. Jsou to lidé, kteří mají pro politický marketing velký cit, a byla by škoda jejich zkušenost nevyužít. Jedna z oblastí, o kterých se bavíme, jsou sociální sítě,“ říká Poláček.

Tým v čele s producentem Markem Vocelem a „alternativci“ z pražské kavárny Mlejn se také podílejí na projektu Fórum Karla Schwarzenberga. „Pokud bude mít Karel Schwarzenberg a TOP 09 o další formu spolupráce zájem, tak o ní budeme jistě hovořit,“ řekl HN mluvčí fóra a dříve také Schwarzenbergovy kampaně Marek Pražák.

Hospodářské noviny, 13. 8. 2013, rubrika: Téma, str. 2

Štítky
Osobnosti: Jaroslav Poláček
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme