Chalánková: Spotřebitelé se „soudí“ online

Komentář poslankyně Jitky Chalánkové

16. 2. 2012

Jako podvedený spotřebitel už se cítil mnohý z nás. Řešení sporů mezi zákazníkem a prodejcem ale není nic příjemného, což nejednoho oklamaného odradí od toho, aby se jakkoli bránil. Pomoci spotřebitelům by v budoucnu mohlo mimosoudní vyrovnání.

Mrzí mne, když vidím, jak velmi těžké stále je domoci práv spotřebitele. Nyní jsou i proto v Evropské unii projednávány tři dokumenty, které by měly pomoci, aby mohl každý zákazník řešit spotřebitelské spory i mimosoudně, cestou alternativního subjektu.

Tyto subjekty by měly nabízet nestranné, transparentní, účinné a spravedlivé postupy pro řešení sporů mezi spotřebiteli a obchodníky. Komunikovat s nimi by mělo jít i elektronickou cestou. Za zmínku stojí i chystané interaktivní internetové stránky nabízející přístup k online mimosoudnímu řešení sporů vzniklých z příhraničního elektronického obchodu.

Stránky budou dostupné ve všech oficiálních jazycích členských států EU. V rámci této platformy by se mohly dotčené strany dohodnout na mimosoudním řešení sporu a vyřešit svůj spor zdarma online. Novinky bude provázet informační kampaň.

Jitka Chalánková
poslankyně

parlamentnilisty.cz, 16. 2. 2012

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme